bizalom, kölcsönösség, KÖBE
KöBE
KöBE
KöBE
KöBE
Magyar English Deutsch Français
Akadálymentes

Sajtóközlemények

Cáfol a KöBE - A bejelentett kátyúkárok 85 százalékánál megtörtént a kártalanítás

( kiadva: 2015-03-25 )  


Az elmúlt négy évben több ezer defekt és kátyúkár biztosítási ügyet rendezett a magyar tulajdonú biztosító, a KöBE. Ez a bejelentett, ilyen típusú károknak több mint 85 százaléka. Így alapvetően megalapozatlanok és tévesek azok a néhány internetes portálon megjelent állítások, miszerint 50% körüli lenne a kárbejelentések elutasításának mértéke ezen a területen. A KöBE kárigazgatója, Tallárom Tamás elmondása szerint az elmúlt években csupán a bejelentett károk kevesebb, mint 15%-nál kellett a kérést elutasítaniuk. „Biztosítottainkat ezekben az esetekben is megkértük, hogy pótolják a hiányos bejelentéseket.”

Pontos dokumentáció a gyors kártalanítás érdekében
A károk kifizetését alaposan felgyorsítja, ha a következők szerint járunk el:

Kátyúkár esetén nemcsak érdemes, hanem – az igény későbbi érvényesítéséhez – minden esetben szükséges is rendőrt hívni, mivel a hatósági jegyzőkönyv nélkülözhetetlen dokumentum lesz a bizonyítási eljárás során. A leggyakoribb hiba, hogy az ügyfelek a nagy sietségben ezt elmulasztják, s mivel a jegyzőkönyv később már nem pótolható, így ez esetben valóban nem kifizethető a kár.

Amennyiben a baleset helyszínén mások is jelen voltak, kérjük meg őket, hogy nyilatkozattal igazolják a káreset körülményeit, majd kérjük el nevüket, elérhetőségüket. A dokumentáció fontos része a fotók készítése, amelyhez természetesen fényképezőgép híján, bármelyik kamerás mobillal készített kép is megfelel. Fontos azonban figyelni arra, hogy mindenképp készüljön felvétel – a helyszín beazonosíthatóságára alkalmas módon – az érintett útszakaszról, a kátyúról, a sérült járműről és magáról a sérülésről is. Legjobb, ha referenciaeszközzel (töltőtollat/kulcstartót/öngyújtót mellé helyezve) készítünk fotót, hogy ily módon jól kivehető legyen annak mérete, elhelyezkedése és mélysége. Amikor járművünket fotózzuk, figyeljünk arra, hogy az egyértelműen beazonosítható legyen, így pl. a rendszám mindenképp látszódjon.

Miután a fent leírt, helyszínt érintő kötelességeinknek eleget tettünk, ne mulasszunk el a javításról legalább anyag- és munkadíj szinten megbontott számlát kérni. Ezt – a baleset helyszínén beszerzett és a biztosítási szerződésben megadott egyéb dokumentációkkal együtt – benyújtva biztosak lehetünk abban, hogy érvényesíteni tudjuk a kárigényünket.