bizalom, kölcsönösség, KÖBE
KöBE
KöBE
KöBE
KöBE
KöBE
KöBE
Magyar English Deutsch Français
Akadálymentes

Sajtóközlemények

Korai kötelező kampány

( kiadva: 2007-10-03 )  


A Köbe egy hónappal megnyújtaná az átszerződési időt. Egy hónapos előakciót hirdetett a Köbe, a Közlekedési Biztosító Egyesület a jövő évi gépjárműfelelősség-biztosításokra. A kampány elvben a hónap végén kezdődne, az akkorra várhatóan 14 szereplősre bővülő biztosítói körnek október utolsó napján kell közzétennie a jövő évi kötelező tarifáit. Az átszerződési kampány ekkor indul: az ajánlatok függvényében minden gépjármű-tulajdonosnak egy hónapja van eldönteni, olcsóbb biztosítót választ-e, vagyis felmondja-e régi szerződését. Az új megkötésére újabb egy hónapja van.

A Köbe most ez elé megy: azt ajánlja, döntsön az ügyfél mellettük októberben, fizesse ki a jövő évi díját egy összegben, majd ez után mondja fel a régi biztosítójánál a még élő szerződését. A csábításhoz tartozik, hogy a 70 ezer forintnál (egy vagy több szerződés révén) többet fizetőknek egy háromnapos (kétéjszakás) hoszszú hétvégét is kínálnak magyarországi szálláshelyeken. A társaság a jelenleg érvényes díjakhoz képest olcsóbb ajánlatokat ad, a biztositas.hu kalkulációja szerint az 1500 és 2000 köbcenti közötti járművekre kínál jóval alacsonyabb díjat. Az gyors szerződésnek azonban lehetnek kockázatai is, hiszen novemberben feltehetően ennél olcsóbb ajánlatokat is lehet majd kapni. A kampány idején ugyanis az egymással versengő biztosítók jókora kedvezményeket kínálnak. Azt a Köbénél is elismerik: ezek nem végárak - a verseny idején vélhetően lesznek még engedmények.
Haraszti Zsolt, a Netrisk vezetője szerint a Köbe ajánlata a versenytársak kínálata nélkül értelmezhetetlen. Hiszen az autós most nem tudja eldönteni, éppen ez lesz-e számára a legjobb. Az online biztosítási alkuszok piacát vezető társaság első embere szerint mindenképpen érdemes megvárni a teljes kínálatot, s a most érvényes tarifákkal nem is érdemes összevetni a versenyárakat. Még akkor sem, ha újabb, jelentősebb árcsökkentés már nem várható jövőre. A Netrisk szerint a novemberi kedvezményekkel egy átlagos autós 34 ezer forintos biztosítási díjat kap, míg ezután, a kampányidőszakon kívül kötött szerződések esetében az átlagdíj 45 ezer forintra megy fel.
A Köbénél is azt mondják: az akcióval csupán a figyelmet szerették volna felhívni arra, egy hónappal meg lehetne hosszabbítani a kötelező kampányát (ezt korábban javasolták), így az ügyfeleknek is több idejük maradna dönteni, és a biztosítóknak sem kellene olyan gyorsan megküzdeni az átszerződési dömpinggel. A társaság ugyanis attól fél, hogy a nagyobb piaci szereplők nyomására megszünteti a kormányzat a kötelező kampány-időszakot, és ezzel szerinte tulajdonképpen véget vet a versengésnek is. Talán nem véletlen: a piacvezető (és a kampány idején általában vesztes oldalon álló, de év közben a kereskedői kötésekkel nyerő) Allianz a Köbe bejelentését azzal kommentálta: szerintük nem szükséges a kampány, mert az túlzott terheket ró a biztosítókra.
Újabb, árversenyben erős biztosítóval bővülhet az autóbiztosítások piaca. A Generali (a piaci második ezen a területen) októberben indítja el Genertel nevű online biztosítóját. A társaság az internetes, telefonos kapcsolattartás előnyeit (olcsóságát) kihasználva kíván kedvezőbb tarifáival hódítani: a kötelezőt váltók "jelentős arányát" szeretnék az idén megnyerni. (V. I.)

Népszabadság • Várkonyi Iván • 2007. október 2.